شیعه کیست ؟ سنی کیست ؟

 

خدایا:

کافر کیست؟ مسلمان کیست؟ شیعه کیست؟ سنی کیست؟

مرزهای درست هرکدام ، کدام است؟

من آرزو می کنم که روزی سطح شعور و شناخت مذهبی ، در این تنها کشور شیعه جهان ، به جایی برسد که سخنگوی رسمی مذهب ما‌ «فاطمه» را آنچنان که سلیمان کتانی - طبیب مسیحی - شناسانده است، و «علی» را آنچنان که دکتر جورج جرداق - طبیب مسیحی - توصیف میکند و «اهل بیت» را آنچنان که ماسینیون کاتولیک تحقیق کرده است و «ابوذر غفاری» را آنچنان که جودة السحار نوشته است و حتی «قرآن» را آنچنان که بلاشر - کشیش رسمی کلیسا - ترجمه نموده است و «پیغمبر» را آنچنان که ردنسن - محقق یهودی - میبیند، بفهمد و ملت شیعه و محبان اهل بیت و متولیان رسمی ولایت و مدعیان مذهب حقه جعفری روزی بتوانند به ترجمه آثار این کفار رسمی!! توفیق یابند.

خدایا این مردم شیعه اند ، شیعه علی ، تنها پیروان اهل بیت ، تنها ملتی که حق را تشخیص داده اند و چهره پرشکوه علی را و عظمت های خاندان علی را یافته اند؟؟

و دکتر بنت الشاطی ، استاد دانشگاه و نویسنده توانایی ، که قلمش و عمرش همه در خدمت زنان اهل بیت ، که میگفت:(من در این خانه زندگی میکنم )، سنی است؟

و بلاشر که روحانی رسمی مسیحیت بود و چهل سال در تحقیق و ترجمه قرآن رنج برد و بر روی آیات کور شد کافر است؟

و ماسینیون که دریایی از دانش بود و ۲۷ سال تمام در زندگی سلمان، نخستین بنیانگذار تاریخ شیعه در ایران، غرق شد و هرگاه از فاطمه ، از عرفان اسلامی و از سلمان سخن میگفت ، سراپا مشتعل میشد کافر است؟

خدایا:

به من بگو ، تو خود چگونه میبینی؟ چگونه قضاوت میکنی؟  

آیا عشق ورزیدن به اسمها تشیع است؟ یا شناخت مسمی ها ؟؟

 

 «دکتر علی شریعتی» 

(نیایش )

نظرات 68 + ارسال نظر
شمس چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:41 http://shabab65.blogfa.com

مهندس پاسخ ندادی...

حسین پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 http://hossienazad.persianblog.ir

سلام - آره حرف دل من رو زدی
خدا رحمت کند روح دکتر شریعتی رو.

حسبناالله و نعم الوکیل پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 17:55

«دکتر شریعتی»
... من فریاد خشمگین سرزنش آمیزی را می شنوم؛ فریاد بر سر گروه دانشمندی که مسئول عقاید مردمند و مأمور اسلام محمد و تشیع علی، فریادی که نمی دانم از حلقوم علی بر می آید یا از عمق وجدان ناخودآگاه مردم که:
« به چه و چه ها مشغولید؟ از چه سخن می گویید؟ چرا سخن نمی گویید؟ طول این سالهای دراز کو یک کتاب برای مردم تا بدانند در این قرآن چیست؟ بجای این همه مدح و ثنا و شعر و تصنیف و نوحه و سینه و تار و تنبور در عشق مولا، چرا زبان مرا در میان مردم بسته اید؟ یک فارسی زبان نمی تواند بداند که من چه گفته ام؟ همه آثار لامارتین بلیتیس، زن بدکاره ی یونان قدیم را در زیباترین کلمات می خواند و سخنان علی را، یک خطبه ی علی را نمی تواند!.
کو یک رساله ی کوچک و درست در شرح امامانی که شما از جنس و ذات و کرامات و معجزات شان این همه دم می زنید و در ولادت و وفاتشان این همه جشن و عزا می گیرید؟ کو یک جزوه که به ملت شیعه و شیفته ی علی بگوید که علی که بود و فاطمه که بود و فرزندانش چگونه می زیستند و چگونه می اندیشیدند؟ چه گردند و چه گفتند؟
مردم ما که همه عمر با عشق به ائمه شیعه زیسته و در مصیبتشان گریسته و ماه ها و سال ها در خدمت به آنان و در تجلیل نام و احیای یادشان دویده و خرج کرده و اخلاص ها و گذشت ها نشان داده است، امامان خویش را که هر کدام باید درسی به او بیاموزد و با زندگی و اندیشه و سخن و سکوت و آزادی و اسارت و شهادتشان به او آگاهی و حیات و عزت و انسانیت ببخشند، آنها را از روی شماره ردیفشان تشخیص می دهد!

اگر این مرد در عاشورا بر سر و تنش می زند و به عشق حسین می گرید، اما حسین را کج می شناسد و کربلا را بد می فهمد، مقصر کیست؟

اگر این زن با تمام وجودش می گرید و نام فاطمه و یاد زینب آتش در استخوانش می زند و اگر بداند که به کار می‌آید، عاشقانه جانش را می بخشد، اما این دو را نمش شناسد و یک جمله از سخنانشان را نمید اند و یک خط از شرح حالشان نخوانده است و فاطمه را فقط در کنار خانه اش، در لحظه ای که در به پهلویش می خورد به یاد می آورد و زینب را در ساعتی که از خیمه به سراغ شهیدان بیرون می پرد و فقط از صبح عاشورا تا ظهر از او خبر دارد و از عصر عاشورا دیگر برای همیشه گمش می کند، و درست از روزی که کار زینب و رسالت بزرگش که وراثت حسین است، آغاز می شود آگاهی او از زینب پایان می یابد، مقصر کیست؟

و اگر پسر تحصیل کرده و روشن فکر آن مرد، و دختر تحصیل کرده و روشن فکر این زن، قضاوتشان این باشد که «دین گریه و نوحه و عزا و مصیبت به چه کار می آید؟!! این همه شور و عشق و ناله و زاری بر حسین و فاطمه و زینب، از کار یک ملت اسیر عقب مانده، که به آگاهی و نفی ستم و شور آزادی محتاج است، چه گرهی می گشاید؟» مقصر کیست؟

و اگر روشن فکر آزادی خواهی که از انحطاط مردم خویش رنج می برد وبرای بیداری مردم تلاش می کند و جامعه اش را می شناسد، اما از تاریخ آگاهی ندارد و مذهب ما را نه در مدینه و در خانه های فاطمه و شهادت گاه حسین و کاروان زینب... که در اصفهان و تهران و قم می بیند و در تکیه های فاطمیه و حسینیه و زینبیه، فریاد بزند که:
« از این مردم محروم ما که رهایی و اصالت انسانی و روشن بینی می خواهند، این مذهب داغ و دردهای قدیمی و لعن و نفرین های تاریخی و حب و بغض های منتفی شده، چه دردی دوا می کند؟ جز این که احساسها را از آنچه در قرنهای دور و سرزمین های غریب و میان آدمهای غریبه گذشته است منحرف می سازد و به خود مشغول می دارد و ستم را نشناسد و غل جامعه را برگردن خود حس نکند و از ستمی که وقتی در سرزمینی بر کسی رفته به خروش آید و از غل جامعه ای که خلیفه ای روزگاری بر گردن بیماری زده است خشمگین شود و جوش بردارد و دست ها را بالا برده و بر سر خود بزند و بزند و بزند تا وقتی که از حال برود و وجدانش به حال بیاید و دلش آرام گیرد و گناهانش پاک گردد و بار همه مسئولیت ها از دوشش بیافتد و در ترازوی عدل الهی تقلب کند و در نامه اعمال قیامتش دست ببرد و در نتیجه اگر به اندازه ی ستارگان آسمانها و کف دریاها و ریگ بیابانها کثافت کاری کرده باشد، با این مختصر عزاداری مثل روزی که از مادر متولد شده پاک و پاکیزه گردد و چیزی هم زیادی طلبکار شود؟

و این است که فرقه ی شما که بجای "مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و شهادت و انفاق و ایثار و قسط و آگاهی و تکامل و عزت و وحدت عمل..." ، "گریه و مصیبت و عزا و ناله و ندبه و توسل و تقیه و انتظار منفی وشفاعت بی حساب و احساسات و فحش و نفرین و تعریف و تملق و ریا کاری و دروغ گویی و مکر و حیله و..." جانشین کرده است، فرقه ای است که مردم ما را به ضعف و خرافه و انحطاط و ستم پذیری محکوم کرده و ذلیل پرورده است و ناتوان از هر عملی و نا امید از هر قیامی...» مقصر کیست؟

اگر مردم ما معتقدند که حب علی و ولایت علی بدون شناخت و عمل، یک اثر شیمیایی و خاصیت اسیدی دارد که به حکم قرآن! زشتی ها و بدیهایشان را به زیبایی ها و نیکی ها تبدیل می کند، یعنی نفس همین خیانتی که در این دنیا می کند با حب ظاهری علی(ع)، خیانت وی در آخرت تغییر ماهیت می دهد و بصورت خدمت در می آید و هر گناهی که آنجا مرتکب شدند آنجا پایشان ثواب می نویسند، مقصر کیست؟

واگر همین ولایت و امامت علی(ع) که قرن ها پشتوانه نهضت عدالت خواهی و آزادی طلبی و روح مبارزه جویی با ستم و با دستگاه استبداد بوده است و ملت بیدار و آگاهی را می تواند رهایی و آزادی و داد و عزت و حرکت و تکامل اجتماعی و انسانی ببخشد و رهبری انقلابی فکری و ضد طبقاتی و زندگی بخش یک جامعه را تضمین کند و نمی کند! و اگر ارزش و اثر و فایده پیروی از علی و فاطمه و ائمه از این دنیا به دنیای دیگر منتقل شده و نتیجه اش را به بعد از مرگ موکول و منحصر کرده اند، مقصر کیست؟


اگر پیوند و پیمان پدریان ما با این خاندان در زندگی و اندیشه ی آنها و زمان و جامعه شان اثری نداشته است و اگر پسریان با دیدن این بی اثری، پیمان و پیوند خود را با این مذهب و این خاندان بریده اند، مقصر کیست؟

وبالاخره اگر روشن فکر ما می گوید:« جامعه ما که جامعه ای مذهبی است و مسلمان و معتقد به عترت پیامبر و ولایت علی و امامت ائمه اطهار شیعی، از بسیاری از جامعه هایی که یا مادی اند و یا مذهبی اما غیر مسلمان، و یا مسلمان اما فاقد اعتقاد به امامت و وصایت، از نظر تمدن، فرهنگ، عزت، عدالت، مادیت و معنویت... عقب مانده تر است و با اینکه استعمار و استبداد و دیگر عوامل انحطاط در سرگذشت و سرنوشت آنها هم بوده و گاهی خشن تر و عمیق تر، در عین حال بدون حب علی(ع) و عزاداری حسین(ع) و انتظار موعود و فقه جعفری و اصول تقیه و تقلید و ... آگاهاته تر و لایق تر و پیشرفته تر از مردم ما، بر این عوامل چیره شده اند و از نظر عدل و قسط و رهبری اجتماعی و اخلاق عمومی و پیشرفت انسانی و روح حقیقت جویی و اجتهاد علمی و فقهی و طهارت فکری و جسمی و بطور کلی شایستگی فردی و اجتماعی برای زندگی مادی و معنوی بهتر، از ما جلوتر و پیشرفته ترند» مقصر کیست؟...

مهرناز یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 http://www.alishariati86.blogsky.com

سلام دوست عزیز
عالی بود لذت بردم به وبلاگ منم سر بزن بدک نیست

حیدر پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:10 http://ampersion.blogfa.com

خدایا به مذهبی ها بفهمان مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید پس از مرگ به کار نخواهد آمد !

مریم شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:48

سلام دوست عزیز
کارت خوب بود امروز که به صحبتهای دکتر نیاز داشتم لذت بردم

کاکوشیرازی دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 21:17 http://arj57.blogfa.com

سلام
کاش وبلاگتون ار اس اس داشت
چون من فید وبلاگ دوستانم را در گوگل ریدر وارد می کنم و از تغییرات

مطالبشون باخبر میشم

کاکوشیرازی دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 21:20


اگر دقت می کردید این مطلب از من نبود و از جناب مهاجرانی بود
هر چه باشد افتخار من اینه که شاگرد اقای دستغیب هستم

امیر سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 20:51 http://hajjar.blogfa.com

سلام
همیشه خبر می دادین. ولی من هم دارم یاد می گیرم که خودم سر بزن ولی یادت باشه ما هنوز اینترنت نداریم یعنی تلفن ثابت نداریم پس بر من خرده مگیر

یا علی و سبز باشید.

ارش کیانی شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:23 http://arash7kiyanii.blogfa.com


باسلام

آخرین اخبار و جدید ترین مقالات در تحلیل وقایع ایران
دروبلاگ های زنجیره ای روشنگری منتشرمیشود.
منتظر ارسال دیدگاه ارشمند شما خواهیم بود.
درصورت تمایل به پیوستن به لیست پیوندهای زنجیره ای ما / روشنگری رالینک ومارا مطلع کنید.

مصطفی دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:24

بسیار لذت بردم متشکرم

روزنه سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:26 http://sepidvasiyah.blogfa.com

سخنی با هواداران ...
سلام. هواداران سرمایه های ورزش یا فوتبال هستند . بر هیچ کسی پشیده نیست که هوادار چقدر می تواند در نتیجه یا کیفیت یک بازی موثر باشد . پس مدیر عامل کانون هواداران را تشکیل می دهد و آن را رهبری می کند و با کانون هواداران ارتباط و تعامل تنگا تنگی دارد . و نکته های لازم را به کانون هواداران اطلاع می دهد . کانون هم توصیه ها و انتظارات هوادارن را به اطلاع مدیر عامل یا هیئت مدیره می رساند . کانون هوادارن هم هزاران هوادار را رهبری می کنند و سعی می کند اتحاد . نظم و همدلی بین هواداران باشد . فقط تیم محبوب خود را تشویق یا حمایت کنند و به تیم مقابل یا دیگران توهین نکنند و به آنها احترام بگذارد . شخصیت کسی را زیر سوال نبرند و اخلاق جوانمردانه داشته باشند . و مخصوصا هوادارانی حرفه ایی باشند . هوادار حرفه ایی می داند که چگونه و چه موقع باید تشویق یا اعتراض کند . آنها می دانند که برد و باخت جزئی از فوتبال و از زیبایی آن است . اما همیشه از تیم محبوب خود پیروزی و بازی با کیفیت و هجومی می خواهند . آنها می دانند که در فوتبال تا لحظه آخر بازی چیزی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است نتیجه برگردد پس همیشه تشویق و حمایت می کنند . مخصوصا وقتی که تیم به پیروزی نیاز دارد . یعنی زمانی که تیم گل خورده یا شکست خورده است . شعار خوب است . اما سروود هم لازم است یک اثر انقلابی و تاثیر گذار که باعث شور و انرژی و تحرک بیشتر بازیکنان شود و آنها را به بازی هجومی و با کیفیت و پیروزی تحریک کند . هواداران یا کانون هواداران را دست کم نگیرید همه می دانید که هواداران چقدر در نتیجه یا کیفیت بازی تاثیر گذار هستند . پس کانون هواداران از کارشناسان یا متخصصان انتخاب می شود و کلا مدیر عامل یا هیئت مدیره باشگاه بسیار با هواداران در ارتباط است و از توصیه ها و نظرات آنها آگاه است و انجام می دهد . هواداران برای تاثیر گذاری بیشتر در بازی تیم محبوب خود و هرچه بهتر شدن آن از روش های به روز . علمی و نوین برای تشویق یا حمایت خود از آن تیم محبوب استفاده می کنند و همیشه اخلاق جوانمردانه را رعایت می کنند . منتظرم !

امید سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 18:18 http://bestdl.rasekhblog.com/

سلام دوست عزیز. وب قشنگ و جالبی داری.

من مایل به تبادل لینک با شما هستم.
آمار من +450 هستش.

اگر مایل بودید من رو با نام بزرگترین دهکده دانلود لینک کنید بعد در نظرات خبر بدید تا با هر نامی خواستید لینکتون کنم.
http://bestdl.rasekhblog.com

موفق باشید...

علی کوچولو چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:00 http://www.sarvinebagh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
ذهن پراکنده من ....
منتظرنظرات سبزت هستم .
منتظر همیشگیت علی کوچولو

احسان پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 00:20

واقعا سایت عالی دارید.سبز باشید

زهره جمعه 1 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 19:48 http://navayejan.blogfa.com

عاشق سخنان دکترشریعتی شدم چقدرمعناداراست

بابا یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 20:12 http://baba.blogsky.com

تاکی؟؟!

سعید دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 00:00 http://saeedlotfi.blogfa.com

شاید شریعتی روحی دمیده از تنفس گرم خداوند بوده که چنین کرده اما هر چه بوده از خدا بوده
من علاقه ی بسیار زیادی به دکتر دارم .
نمی دانم چطور توصیفش کنم اما این را می دانم جاودانه هایش روح شیاطین را هم دگرگون می کند .
درسته که نمی توان شریعتی دیگر آفرید اما سعی کنیم راهش را ادامه دهیم تا به کمالاتش رسیم شاید شریعتی نیز همین خواهد شاید
شاید شاید شاید این شاید ها همان شاید ها بود که شریعتی آفرید شاید
من مثل شما از شریعتی نمی گویم من از خودم می گویم شاید شریعتی این را از من خواسته
سری به وبلاگم بزن
شاید میتونی پنجره ای برایم باز کنی تا به درک حقایق بپردازم

azi یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:07

http://www.pixup.ir
عکسهاتون را اینجا آپلود کنید و سپس درون وبلاگتون قرار بدین.
به بخش گالری عکس سایت هم حتما سر بزنید

پارتیزان شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 http://www.ansarnashinan.blogfa.com


سلام ....

آفریت به تو که حقیقتا رو از زبون دکتر نقل میکنی خدا خیرت بده که به دنبال حقیقتی امروز روز که حقیقت بر بسیاری از ماها پوشیده مونده نیازه که افرادی حقایقو بگن هر چند که برای بعضی ها تلخو و سنگین باشه. اگه اجازه بدی بلینکمت
تو هم منو بلینکون...

حمید شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:22 http://pool2gb.blogfa.com

سلام.
به معنای واقعی از خوندن وبلاگتون لذت بردم! شاید حقیقتاً جز انگشت شمار وبلاگهایی باشه این وبلاگ که کامل خوندمش.

منم به تازگی یه وبلاگ راه اندازی کردم. خیلی خوشحال میشم اگه از وبلاگم دیدن کنید و نظرتون رو بگید.

البته خیلی ممنون میشم اگر توافق کنید که تبادل لینک کنیم.

حتماً منتظر حضورتون هستم.

رعدوبرق چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:32 http://www.thunder67.blogfa.com

جمله های قشنگ و زیبایی بود حالا واقعا اونا کافرن یا ما؟

فرزان چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 18:38

فقط می تونم بگم محشره.......

سالی پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:48 http://slo.blogfa.com

مو هاتو بکن تو ...نگاه نکن ...لباس کوتاه نپوش و.....ای کاش این جا نماز اب کشیدن را کنار بگذارند و واقعا با خدا باشند نه به ظاهر روح دکتر عزیز شاد . اپم افتخار میدی مهندس .

**مریم** یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:54

سلام شما پنجره ای برایم باز کردید تا به درک حقایق بپردازم
ممنون

من دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 http://kohnehadis.blogfa.com

من به دنبال عشق خواهم رفت

تا سرزمینهای دور تا ناکجاها

که عقل نرسد به آن

سالومه پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:54

سلام
من امروز اتفاقی وبلاگ شما رو دیدم بعد از خوندن کلی اشک ریختم سالها بود حرفهای دلی به این قشنگی نشنیده بودم . متشکرم

setare جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 19:12

سلام دوست عزیز

اولین باری بود که به وبلاگتان سر زدم -نوشته های دکتر همیشه زیبا و راهگشا هستند-ممنون که نوشته های دکتر را در وب خود آورده اید.امید اینکه با تامل در افکار این بزرگمرد در راه درک حقایق قدم برداریم.منتظرنوشته های دیگر هستم.

انسان بیش از زندگی است ، آنجا که هستی پایان می یابد او ادامه می یابد.
سلام - من شاگرد کوچکی در مکتب استادم که تازه متولد شدم در عرصه ی سخن معلم .
وبلاگ بسیار زیبایی دارید پر از نور عشق .
خوشحال می شوم به من هم سر بزنید و کمی از سوسوی نور این عشق را حراج کنید
و اگر افتخار می دهید با من تبادل لینک کنید .

انسان دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:06

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر .کز دیو ودد ملولم و انسانم ارزوست . ما همه هیچی هستیم .حیف زحمت خدا . شریعتی مردی تکرار ناشدنی در تاریخ است .روحش در ارامش ابدی.

حسین دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:53

خدایا به ما قدرت درک زبان دکتر شریعتی را بده.
من نگویم که مرا از قفس ازاد کنید قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید

مهسا دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 17:18



سلام
امیدوارم که خوب باشید من
دانشگاه خواجه نصیر , سال دوم هستم
رشته ام کامپیوتر است.
بهتون تبریک می گم
امیدوارم تلاشهای شما در اطلاع رسانی
مثمر ثمر واقع بشه
خوشحال میشوم اگر ارتباط از طریق ایمیل
باهاتون داشته باشم که تبادل نظر کنیم
موفق باشی

شادوشنگول سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 22:13

خیلی عالی بود.مرسی

مرید چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:07

تعالی روح این هدیه دکتر است به آنان که می فهمند.
چقدر سعادتمندیم که خداوند نعمتی چون او را آفرید.
چقدر خوب است که کسی از ته دل تو سخن بگوید تو که زبانت قاصر است از گفتن...اما دلی داری پر از درد...
مرسی واقعا لذت بردم

شمس پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:53 http://www.shabab65.blogfa.com

تروریست کیست؟!

تنهاترین تنها دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 16:14 http://mabud-mashoogh69.blogfa.com

سلام این پست عالی بود

رسول عزیزم منتظر حضورت هستم

سالی سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:00 http://slo.blogfa.com

سلام صبح اذر تون بخیر ..

هادی جمال آبادی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:27

واقعا حرفای بکری هستن.هرفهایی که ادم رو به فکر فرو میبرن.چه خوبه که فکر کنیم و درک کنیم که منظور شریعتی چی بوده.خدایش رحمت کند

مهدی یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 http://www.sazekhamosh.blogfa.com

سلام و خسته نباشید . از اینکه در مورد دکتر می نویسید خوشحالم . وبلاگ منم در مورد دکتر شریعتی است خوشحال میشم به ما هم یه سر بزنی . اگه موافق باشی همدیگر رو لینک کنیم

فهیمه یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:57 http://abitarintaranom.blogfa.com

وبلاگت یه چیزی از محشر اون طرف تره منم عاشق شریعتیم به منم سر بزن موجب افتخاری

حسن سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 00:42

فقط
شریعتی هنوز زنده ست !!!!!!!
چون متاسفانه هنوز ما نیاز داریم به نظراتش !!!

sheida پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 19:38 http://www.sheida74.blogfa.com

من حرفای دکتر شریعتیو خیلی دوس دارم چون حقیقت های زندگی رو می گه

نیلوفر شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 14:35 http://n11.blogfa.com

سلام.عالی بود

مهدی یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:33 http://raheaftab.blogfa.com

سلام
آقا حال کردیم با وبلاگتون.
اگه راه آفتاب رو لینک کردی خبر بده تا حرفهای ناتمام رو لینک کنم.

زمان دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 22:53 http://www.zamanfhfg.blogsky.com

سلام دوست عزیز
بسیار عالی بود .راستش من جدیدا دنبال افکار دکتر از طریق کتب وسخنرانیش رفتم وبسیار جواب قانع کننده وزیبا در مورد ابهامات ذهنییم گرفتم...راستی اگه تونستی مارا لینک کن...

بابا آب داد شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 http://www.babaabdad.blogfa.com/

[گل]
عالم همه قطره اند و دریاست حسین
خوبان همه بنده اند و مولاست حسین
ترســم که شفـاعت کند از قاتل خویش
از بس که کرم دارد و آقاست حـــسین
[گل]

علیرضا یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 00:15

در شگفتم از ظالمینی که بر مظلومیت حسین میگریند!!!!!!

حسن دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:02

سلام خوب از اینکه در میان جوانان هستم و یادی از شریعتی شده خوشحالم به جرعت می گویم شریعتی برای ۱۰۰ سال آینده شناخته می شود او بکر بود تنها و تنها شاید هر قرن یک نفر مثل او بدنیا اید او روحی پاک بود که در غالب یک انسان ظهور کرد و خیلی حرفهای زیبا

رها سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 13:13

سلام دوست عزیزم . من تازه وب سایت شما رو دیدمو باهاش آشنا شدم . واقعا جا داره بهتون تبریک بگم . باورتون نمیشه ولی واقعا کلی کیف کردم از خوندن مطالبی که گذاشته بودین. خدا بهتون سلامتی و قوت بده. دمتون گرم.

bina چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:53 http://peyamjoo.blogfa.com

حواسم نبود فکر کردم اینها نوشته نویسنده وبلاگه شوکه شدم از خوشحالی بعد دستگیرم شد از کلام دکتر نقل کردید. بازم عیبی نداره دست مریزاد وقت کردی به ما هم یه سری بزن یا آدرس بالا ویا peyamjoo.mihanblog.com . موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد