سالگرد شهادت دکتر شریعتی

سلام
سالگرد شهادت دکتر شریعتی باز بهانه ای شد برای انتقاد.
انتقاد به وضعیت بوجود آمده !!
من در این یادداشت کاری به وضعیت اقتصادی و سیاسی موجود ندارم ، آنها بحثی جداست.
موضوع قابل تامل ، فضای شریعتی گریزی موجود می باشد. اتفاقی که متاسفانه خیلی از ما ناخواسته در حال انجام آن هستیم، کاری که عده ای مغرض سرمنشاء آن هستند و ما کننده آن.
این که هر مطلب صغیر و کبیری را به شریعتی نسبت دهیم و بالعکس نسبت دادن هر مطلب استاد به افراد دیگر. متاسفانه جدیدا شاهد شوخی هایی هستیم که در آن جملات و مطالب دکتر به تمسخر گرفته می شود و در گوشی های همراه رد و بدل می شود.
شریعتی انسان کوچکی نبود (شریعتی برای من خدا نیست ولی نه تنها برای من بلکه برای خیلی از افراد در زندگی راهنمای بزرگی بوده است).
اگر نوشته های استاد را بخوانید به ابعاد درونی او پی خواهید برد ، کتابهایی که انگار همین امروز نوشته شده است.
چند روز پیش در رسانه ملی شاهد مناظره ای بودم با مضمون «شریعتی ، تجدد یا سنت» که متاسفانه از زبان روحانی طرف مناظره جملاتی شنیدم که در شان رسانه ای که خود را ملی و متعلق به همه می داند نبود (جملاتی که بیان کننده عقل و شعور کم دکتر شریعتی بود ).
کسانی هستند که می خواهند شریعتی را کوچک بشمارند ، آنها می خواهند او را از فکر و زبان مردم خارج کنند ، در این شرایط ما نباید شرایط را برای برآورده شدن اهداف آنان مهیا کنیم و برای نوشته ها و جملات استاد ارزش قائل باشیم و نگذاریم آنها را به تمسخر بگیرند .
پس بیایید با جلوگیری از انحراف کتابها و نوشته های استاد قدر زحمات او را بدانیم.
                « رسول تجلی زاده »