سالگرد شهادت دکتر شریعتی

سلام
سالگرد شهادت دکتر شریعتی باز بهانه ای شد برای انتقاد.
انتقاد به وضعیت بوجود آمده !!
من در این یادداشت کاری به وضعیت اقتصادی و سیاسی موجود ندارم ، آنها بحثی جداست.
موضوع قابل تامل ، فضای شریعتی گریزی موجود می باشد. اتفاقی که متاسفانه خیلی از ما ناخواسته در حال انجام آن هستیم، کاری که عده ای مغرض سرمنشاء آن هستند و ما کننده آن.
این که هر مطلب صغیر و کبیری را به شریعتی نسبت دهیم و بالعکس نسبت دادن هر مطلب استاد به افراد دیگر. متاسفانه جدیدا شاهد شوخی هایی هستیم که در آن جملات و مطالب دکتر به تمسخر گرفته می شود و در گوشی های همراه رد و بدل می شود.
شریعتی انسان کوچکی نبود (شریعتی برای من خدا نیست ولی نه تنها برای من بلکه برای خیلی از افراد در زندگی راهنمای بزرگی بوده است).
اگر نوشته های استاد را بخوانید به ابعاد درونی او پی خواهید برد ، کتابهایی که انگار همین امروز نوشته شده است.
چند روز پیش در رسانه ملی شاهد مناظره ای بودم با مضمون «شریعتی ، تجدد یا سنت» که متاسفانه از زبان روحانی طرف مناظره جملاتی شنیدم که در شان رسانه ای که خود را ملی و متعلق به همه می داند نبود (جملاتی که بیان کننده عقل و شعور کم دکتر شریعتی بود ).
کسانی هستند که می خواهند شریعتی را کوچک بشمارند ، آنها می خواهند او را از فکر و زبان مردم خارج کنند ، در این شرایط ما نباید شرایط را برای برآورده شدن اهداف آنان مهیا کنیم و برای نوشته ها و جملات استاد ارزش قائل باشیم و نگذاریم آنها را به تمسخر بگیرند .
پس بیایید با جلوگیری از انحراف کتابها و نوشته های استاد قدر زحمات او را بدانیم.
                « رسول تجلی زاده » 

نظرات 52 + ارسال نظر
ساحل چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 http://sahel16.blogfa.com

درود بر شما
شریعتی یکی از چهره های مظلومه ... البته انسان جایزالخطاس
اشتباهاتی هم داش
ولی نباید زیبایی های بسیارش را نادیده انگاشت
کاش بیشتر می شناختندش که زبان به تمسخر نگشایند

میلاد چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:08

قطعا ساحل جان شریعتی اشتباه نداشت شما اشتباه میپندارید که استاد اشتباه داشت.

سمیرا چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:29

سلام.من هم اون مناظره دیدم و کاملا با حرفهای روحانی طرف مناظره مخالف بودم.به نظر من آدم هایی مثل دکتر خیلی نادرند.من که واقعا انس می گیرم با نوشته های دکتر.در ضمن برای یاد آوری بگم اگه کتاب حسین وارث آدم خونده باشید متوجه می شید چه قدرت بیان داشتن درمورد کربلا.من که تا قبل مطالعه این کتاب اطلاعاتم در این حد نبود.....!!!!!!!!!!!

روح الله توکلی جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:34 http://www.i-eslam.blogfa.com

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی...

متاسفانه جدیدا جو تبلیغاتی شدید و هدایت شده ایی علیه شخصیت و افکار دکتر علی شریعتی (رحمت الله علی) بر پا شده است که منشاء آن دشمنان داخلی و خارجی عقاید و افکار دکتر است! اینها کسانی هستند که تا بحال یکی از کتاب های دکتر را نخوانده اند یا بی احترامی میکنند یا افکار دکتر را رد میکنند! اینجانب هیچگونه تعصبی بر رو افکار دکتر ندارم... ولی در صحبت هایی که با شخصیت های (به اصطلاح مبلغ مذهب اهل بیت) داشته ام ...تا اسم دکتر شریعتی را بردم جواب شنیدم که دکتر شریعتی هیچگونه اظلاعات دینی نداشته اند!!! چگونه شخصیت افراد را خراب میکنند!!!!

در پناه حق تعالی باشید

ندا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:03

ba salam.man yeki az tarafdarane dr hastam.ketabaie dr ro ham khondam va vaghean lezat mibaram va az iektarafa motasef misham ke chera iek chenin roshanfekri dar sharaiete feli dar jameie ma nist.va vaghean jasho khali midonam dar jameie feli.sms haio daryaft kardam ke dar javabe hameie ona goftam ei kash be jaie rado badal kardane in sms ha iek matn az ketabaie dr ro mikhondin va onvaght injori smshaie bi mani rado badal nemikardin.be omide rozi ke hame be omghe harfaie dr beresand va ono beshnasanado bavar konannd...

آشنا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 15:07

سلام
من کتابهای دکتر رو زیاد خوندم و نوشته ها و افکار ایشون بود که من رو به سمت دین کشوند الان برام جای تعجبه که بعضیها برای فرار از دینیه جمله از ایشون که قبل و بعدش رو حذف میکنن میگن و خودشون رو خیلی روشنفکر نشون میدن من حتی چادری شدنم رو مدیون ایشون و کتاب زن ایشون میدونم
یه جمله از خودشون همیشه راهنمای من بوده که گفتن هر چیزی که میخونید رو با دید انتقادی بخونید و کاری به نویسنده اش نداشته باشید اگه با این دید بخونید شاید بعضی از افکار ایشون برای همه قابل قبول نباشه که این اختلاف نظر رو خود ایشون هم قبول داشتن
همینکه به آقای حکیمی اجازه ی تصرف در نوشته هاشون رو دادن نشون میده که خودشون هم ظن به برخی اشتباهاتشون داشتن
ولی همه اشتباه دارن معصوم که نبودن
به قول یکی از بزرگان ایشون رو باید با دردشون شناخت که درد ایشون درد شیعه بودن و مسئولیت اون رو پذیرفتن بود

صفری دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:00

با سلام
وقتی داشتم اون مناظره مسخره رو میدیدم
یاد یه جمله از کتاب اولین و آخرین رهایی کریشنا مورتی افتادم که مضمونش اینه:
وقتی طرف مقابل شما هنگام بحث برآشفته میشه و از عصبانیت سرخ میشه.. بدونید داره به شکسنش اعتراف میکنه..
وقتی توی یک جامعه حقیقت گریز که غالب افراد حتی بسیاری از شما که نظر دادید و حتی خود من و امثال من غرق در خرافه و بوچ گرایی و گاها کج فهمی های عامدانه هستیم نام فردی لرزه بر اندام می اندازه. حتما اون فرد جای تامل بیشتری داره...
درود بر روح دکتر شریعتی که به قول اون شاعری که هنگام مرگ دکتر به یادش گفت:
باید بچشد عذاب تنهایی را
مردی که زعصر خود فراتر باشد...

با سلام
« شریعتی ؛ اشتباهاتی هم داشت » ترجیع بندی است که برخی نمی توانند به آن رجعت نکنند ! مگر در این ترجیع بند به جای نام شریعتی نمی توان نامهای دیگری گذاشت ؟!
یک پیشنهاد : لطفاً مطالبی را که به نقل از دکتر می نویسید ، نشانی دقیق مجموعه آثارش را بنویسید ، چون این روزها باب شده که جملات ظاهراً قشنگ را به دکتر نسبت دهند .
سپاسگزار از « سعی » تان .

بهنام چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 19:23

برادر عزیز وارجمند از بوق گوش خراش دولتی بهتر از این نمی شنوئید اگر غلو نباشد یک فکر دینامیک هرگز اشتباه ندارد چیزی که نادر است بتوان شخصیتی به بهای بیش ازگوهر را در این عصر دید جز شریعتی کسی هست اگر فکر میکنید کسانی بودند در لوای خریت مردم بود وهست این زاغهای مردار خوار کجا دانند قدر بلبل بی بدیل عصر حاضر را هرچی فرهنگ انقلاب است از شریعتی و کلمات قصار او وام گرفته است این انقلابیون یک تاکید میکنم حتی یک کلمه زیبا ومتین وانقلابی از خود نداشتند زعمای قوم اگر شریعتی نداشتند بحثی وگفتاری نداشتند خرشان که از پل گذشت راحت شریعتی را مورد هزار نوع اتهام قرار دادند حمید روحانی اورا ساواکی خواند وبقیه خودشان رالجن مال کردند بقول شریعتی انقلاب فرزندان خود را میخورد درصورتیکه معلم انقلاب شریعتی بود قدرگوهر گوهری داند قدر زر زرگری تاریخ قضاوت خواهد کرد کسانی بدون غرض ومرض

خسروی جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:53 http://molaghat1.blogfa.com

سلام برادر
خدایش بیامرزد
استفاده کردم

صبا جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:30

سلام. من برای اولین بار هست با این وبلاگ محترم و عزیز اشنا میشم.

دکتر شریعتی از بزرگترین راهنمایان زندگی من هستند همیشه و همیشه ی تاریخ زنده خواهند بود و ناب بودن افکارشان و وسعت دیدشان و راستی کردارشان همه را متحیر میکند و خواهد کرد.

متاسفانه این جو فاسدی که عده ای که انگار هیچ بهره ای از عقل و شعور و انسانیت نبرده اند علیه استاد به راه انداخته اند واقعا دردناک است.واقعا برایم مثل ان است که هر بار خنجری به صورتم بکشند واقعا دلم به درد می اید. دکتر شخصیتی ناب و فوق العاده داشتند .جای تاسف دارد که به جای بهره گیری از افکار و عقایدشان برای داشتن جامعه ای ایده آل داشته هایمان را لگد مال میکنیم و منکر ارزشهایشان میشویم.

به هر حال امیدوارم هرچه زودتر بذر تفکرات ضد انسانی و بی ثمر عده ای در این را ه خشک شود.

manuchehr جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:49

salam wa khaste nabashid omidwaram sharmandegi man ra bepazirid ke dar in shahr por az maimoone ensan nama komaketan nistam ta az yek ensan wa rahnamaye ensaniat defae"e konam ama do"aye man hamishe hamrahetan ast shoma bayad aan sootake nakhamooshe galooye oostad bashid yek lahze bar jaye khood gharar nagirid wa az sooye ma asheghane oostad fariadi bashid ta shayad khabe ashofteye zolmat ra bar ham zaniid .az door dastane be tasbih mashghooletan ra miboosam wa khak payetan ra bar chashmane naghabelam tootya midanam.ya hagh

مارال شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:31 http://ashkematarsak

ببخشید یه سوال داشتم (پریشانم چه میخواهی تو از جانم )
سروده ی دکتر شریعتی است یا کارو؟

student یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:18 http://mbluew.blogsky.com

سلام دوست گرامی
واقعا درست گفتین
کاملا موافقم
من به شخصه از کسانی هستم که با خوندن نوشته های استاد شریعتی درس های زیادی گرفتم و هنوز احساس میکنم هر بار که اونها رو میخونم هزارن نکته جدید میبینم اما متاسفانه نمیدونم چرا عده ای بی آنکه بدانند چه میکنند و با اهداف نادرست دست به چنین کار ناپسندی میزنند واقعا متاسفم و امیدوارم موفق شیم در برابر این افراد از افکار استاد دفاع کنیم!
موفق باشید

فراز.ق پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:14

سلام من به عنوان کسی که ازنوجوانی دغدغه اسلام داشتم ویه جورایی تومحیط های مسجد وسایرمراکزش بودم همواره بین جامعه امروزبه اصطلاح مدرن باهمه بیشرفت هایش ودین اسلامی که یادگرفته بودم نمیشدارتباط ایجادکرد تااینکه شما با کسی اشنامی شویدکه باصورت اصلاح شده وکراوات چنان
ازعلی سخن میگوید که ان مقدس کهکشانی مافوق درست
درکنارتوودر کنارسفره فقیرترازتومی نشیندوباتوسخن میگوید
وتومیتوانی صدایش رابشنوی وحال ازنزدیک میتوانی قبولش
داشته وحتی به اواعتراض کنی .
اری شریعتی ،به نطرحقیری که به نسبت شرایط خانواده و
اجتماع بابچه بسیجیش گرفته تاان بچه ژیگول فشن خداجوی
افت خیزداشته وباخبرازفاصله ای به اندازه تارموی ریش ها,
بهترین وامکان بذیرترین الگوی انسانی است منطبق بردین و
جامعه مترقی امروز.

عبدالرضا جمعه 16 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:14

بهتر است همه ی ما در برابر این بی عدالتی مقابله به مثل کنیم و افکار دکتر را به دوستان بشناسانیم والبته خوشبختانه آنقدر نوشته های دکتر زیبا هست که با این کارها چیزی از ارزش هایش کم نشود

سینا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:50

دکتر شریعتی اشتباهاتی داشته و در اواخر عمرش به برخی از آنها هم پی برده بود اما فرصت نکرد تا آنها را اصلاح کند
http://www.tareghnews.com/index.php?viewpost=a356f3j1925a
اگر لینک بالا را مطالعه کنید مفهوم تواضع و شجاعت و در یک کلمه آزادگی ایشان را درک میکنید
هیچ کسی نمیتواند شریعتی را کوچک کند و تلاش آنها فقط باعث کوچک شدن خودشان میشود و هرکس از او حمایت کند یا او را ستایش کند باعث بزرگی خودش است شریعتی اقیانوسی است که به جویبارهای گل آلود نیازی ندارد و آب خود را از باران حق گرفته است

پرواز اسمانی چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:30 http://m1172.blogfa.com

یادتان باشداگر تنگی دل غوغا کرد"مهدی" فاطمه

را یاد کنید"او" تنهاست

مریم پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 http://www.mnoarad.blogfa.com

سلام
از اینکه به دکتر شریعتی و افکار ایشون احترام گذاشتین ازتون ممنونم.من شخصا" خیلی به ایشون علاقه مند هستم و خوشحال م که با سایت شما آشنا شدم.حتما" از نوشته هاتون استفاده میکنم.
خوشحال میشم به سایت مادرانه ی من هم سر بزنید.

غزاله یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:07

az in sms ha baraye manam amade ama man ba jomalate ghashange jenabe doktor dostano ashnayan ro sharmande kerdare napasandeshoon kardam.albate afradiro ham ke etelateshoon darbare doktor kam bood ro ham moshtagh kardam.darbare resane daste ma kotahe.ama dostanemoono mitoonim roshan konim.

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:42

سلام . متأسفانه رو گوشی من هم مرتب پیام هایی میاد که دکتر شریعتی رو به تمسخر گرفتند ولی خوشبختانه چون من از دل دکتر رو دوست دارم هیچ وقت اون پیام ها رو واسه کسی نفرستادم و فوراً پاکشون کردم . کاش همه مطلب شما رو بخونن چون واقعاً دارن نوشته های دکتر شریعتی رو به سمت و سوهایی می کشن که باعث تخریب دکتر بشن . امیدوارم همه متوجه این مطلب بشن .

رضا دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:20

وااای. خدا میدونه هر پیام چرتی که یک عده میفرستن مخصوصا جدیدا که زیاد هم شده، آتیش میگیرم. قسم میدمتون اینها رو پخش نکنید...

mahsa.y شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:24

سلام.با شما کاملا موافقم...
آقای شریعتی انسان والایی بودن که در مدحش سخن بسیار رفته،و به نظر من مهم ترین عنصر جاودانگی این مرد بزرگ،درست نشان دادن ابعاد ایشان می باشد...یعنی نه آنقدر ستایش که حتما خودشان هم نخواهند پسندید و نه کوچک جلوه دادن ایشان که متاسفانه باب شده...
اگر از خودمون شروع کنیم باید بگم این سخنان سخیف رو حداقل خودمون نشر ندیم.با تشکر!

سحر چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:57

سلام.من این مناظره رو ندیدم اماخوشبختانه مطمئنم که اگه چیزی گفته بشه چیزی از ارزشهای برادرشهید ما کم نمیکنه.من باخوندن کتابهای دکترتازه دین ومذهبم روشناختم.ازنظرم دکتریه شخصیت فوق العاده ست.من ازبچگی ب خاطرعلاقه فراوان خانوادم به استاد انس زیادی باآثارایشون دارم

آیسل پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:23

سلام منم تازه به جمع دوستاران دکتر شریعتی پیوستم البته قبلا هم به ایشون علاقه داشتم اما یه مطلب از ایشون خیلی تکونم داد حالا خیلی دلم میخواد بیشتر بشناسمش کسی هست اینجا کمکم کنه

قاسم پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:21

سلام من مطلب شما رو تازه خوندم اون مناظره رو هم ندیدم تا در مورد حرف اون آخوند قضاوت کنم ولی خود من یکی از کسانی هستم که دکتر شریعتی مسیر زندگی اون و مسیر افکار اون رو به کلی عوض کرده من چند سالی هست که کتابهای دکتر رو می خونم از این جفاها از طرف روحانیت زیاد به شریعتی و طرفداراش میشه به قول شهید رجایی بزرگ روزی خواهد رسید که همین آخوندها میفهمن که آخوند تر از شریعتی وجود نداره

mohamad پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:24

من فقط برای جواب این جمله رو از دکتر براتون میفرستم =>من سطح اندیشه و فرهنگ را در جامعه خودم دقیقا می دانم و می دانم تا کجاست،یا اکثریت امل اند و یا قرتی و هر دو مقلد کور و سر و ته یک کرباس و هر دو در یک سطح .. و هر دو در جنین خفه و تاریک تعصب مذهبی یا غیر مذهبی خویش ،خون می خورندو یکی به آنچه نمی داند و نمی شناسد مومن استو دیگری به آنچه نمی داند و نمی فهمد کافراین دو گروه متخاصم از همه جهت بهم شبیهند!!آنها قرآن میخوانند و دعا و یک کلمه اش را نفهمیده لذت میبرند و غرق توفیق میشوند،اینها سمفونی موزار و بتهوون گوش می دهند و نمی فهمند و شعر نو میسرایند و میخوانند و نمی فهمند و ...دکتر شریعتی (کویر، معبودهای من)

مریم دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:27

درود بر شریعتی و پیروانش...
بی شک شریعتی بزرکترین فیلسوف قرن بود

احمد شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 14:04

اینو کاملا درست میگین که این اس ام اسا جهتداره.
واینم با تمام وجودم دارم احساس میکنم که اگه دکتر بود میرفتم بیرون مسجدی در حال عبادته وایمیستادم ونگهبانی کفشاشو میدادم تا دیگه دل ناگرون دزدیده شدن کفشاش نباشه وبا ذهن آروم بتونه به عبادش وافکارش برسه .
خدا بیامرزتت دکتر روحت شاد

ناشناس سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:40

با شما موافق و هم درد هستم . شریعتی اولین کسی نیست که می خواهند در نگاه مردم کوچکش کنند و آخرین نیز هم نخواهد بود .
خرسندم از آن جهت که کسانی که این پروژه را پیش می برند علی را و عظمت قلمش رانمی شناسند . سوگند به پروردگاری که به قلم سوگند خورد ، قلم دکتر شریعتی همیشه و همواره زنده است . نسل من علی را ندید ، ولی از میان انبوه تحریف ها و تهمت ها و تحقیرهای روا شده بر او ، صدای ضرب آهنگ قلمش را به وضوح شنیده است .

آرامش یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:51

متشکرم از حرف های منطقی و درستی که نوشتی...........واقعا اونهایی که دکتر شریعتی رو مسخره می کنن هیچ وقت نمی تونن درون و روحیات عمیق دکتر رو درک کنن.

مسعود دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:39

دکتر علی شریعتی و اندیشه های او هرگز نمی میرد همانطور که دکتر محمد مصدق هرگز نمی میرد و در قلب و جان هر ایرانی آزاده ای جای دارند.

سعید شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:48

سلام خدا بر روح بلندمرتبه ی معلم بزرگ زندگیم
او به معنای واقعی کلمه یک معلم بود
خداوند به داشتن چنین بندگانی به خود مباهات می کند
روحش با روح امیرالمومنین قربن باد که درس چگونه بودن به من آموخت. در کلاس درس او آموختم که زندگی یعنی عقیده و جهاد
آرزویم زیارت مزار اوست
اهانت کنندگان به او در دنیا و آخرت رو سیاه هستند

شیطون ترین دختر دنیا دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:59 http://http://tare70.blogfa.com/

منم موافقم

توی وبلاگم یه پست در رابطه با همین موضوع گذاشتم

خوشحال میشم سر بزنید

زینب صادقی جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:13

سلام من عاشق دکترم... با این ک خیلی ها خیلی چیزایی میگن ک نمی خوام بگم! من عاشق دکترم
احمد خمینی آثار شریعتی را می ستود.
مراجعه شود ب کتاب اقلیم خاطرات نوشته فاطمه طباطبایی همسر سید احمد خمینی!

قیاسی سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:13 http://www.truckmaster.ir



سلام آقای تجلی زاده امیدوارم سالم و سلامت باشید

دوست عزیز غرض از مزاحمت

وب من بلاک شده از گوگل

و چون داداش وب شما فعال و قدیمی هست اگه لطف کنید لینک و لوگوی ما را در وبتان قرار دهید

اگه خدا بخواد مشکل حل بشه ممنون می شوم وب منو به نام

فروش کامیون کامیونت مینی بوس

http://www.truckmaster.ir

لطف می کنید ممنون میشم

باتشکر

م.خ شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:34

سلام
من هم به عنوان شخصی که ارادت خاصی به معلم شهید دکتر شریعتی دارد با این جملات که در تلفن های همراه ردو بدل میشود کاملا مخالفم و شده چندین بار تذکرهای جدی داده ام اما
اینکه بخواهیم بین دکتر و نسل امروزی و روحانیت فاصله بیندازیم کاملا غلط است که دکتر هم نمی پسندد
اگر جامعه ی ماکسی علم دینی به اندازه ی استاد مطهری و بیانی به صراحت و زیبایی دکتر شریعتی داشته باشد یک در است پس نباید بین دکتر شریعتی و روحانیت فاصله بیندزیم خواه این فاصله را من وشما که نسل جوانیم بیندازیم یایک روحانی فرقی ندارد جانبداری ممنوع
شریعتی و مطهری دوستان خوب باکمی اختلاف عقیده بوده اند فقط همین

محمد شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:31

سلام دکتر شریعتی در زمان حاضر هم مظلوم واقع شده است افکار بزرگ مردی چون او هنوز هم برای خیلی ها قابل درک و هضم نمی باشد شریعتی بزرگ مردی است که افکارش هنوز که هنوزهخ از طرف اندیشمندان هم شناخته شده نیست افرادی کوته فکر و ابله با درست کردن جوک و اس و مس های سخیف و نسبت دادن آن به دکتر تیشه به ریشه فرهنگ و بزرگان این مرز و بوم می زنند متاسفانه در جامه های علمی هم افراد به اصطلاح تحصیلکرده هم همچین نوشته هایی را رد و بدل می کنند باید تاسف خورد

وحید جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:41

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
همانا حق خواهد آمد و باطل خواهد رفت البته باطل همواره نابود شدنی است
او تنها متولد شد و تنها زندگی کرد و تنها خفت و تنها برانگیخته خواهد شد همچون آن آشنای همیشگی اش ابوذر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:10

سلام با اجازتون این مطلب را در صفحه فیس بوکم به نام خود شما به اشتراک گذاشتم.پیروز باشید

رسول جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 http://www.rasoulnik@yahoo.com

عالی بود. به خدا قسم که من حسین را فقط به وسیله شریعتی شناحتم

سایه شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:31

درود وصدبدرودبربزرگ مردعلم دکترشریعتی

فرهاد سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:13 http://jayzan.ir

درود بر روح پاک استاد علی شریعتی و لعت به تمامی انسان های که بر علیه استاد حرف میزنن
خدایا! اگر باطل را نمی توان ساقط کرد، می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات کرد طرح کرد و به زمان شناساند و زنده نگه داشت. استاد علی شریعتی

[ بدون نام ] دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:15

به نام خدای علی روحش شادتر باد

رسول جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:03

افرین برشما شریعتی انسانی بزرگ بود وهست وخواهد بود وما باید بابصیرت خودمان ازاون دفاع کنیم

افق چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:29

صحبت های بی ربط اون روحانی رو منم شنیدم. به جرات بگم یاد گفته خود دکتر افتادم که فرمودند:کسیکه واقعیت را نمیداند وانکار میکند نادان است.اما کسیکه واقعیت را میداند وانکارش میکند احمق است.پس میتوان نتیجه گرفت چنین افراد یا نادان ویا احمقند.با صراحت بگویم تا منظومه شمسی هست آثار ویاد وخاطر دکتر نیز در دلها زنده میماندو...
روحش با ارواح شهدای کربلا محشور باد

اکبر سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:55 http://AKBAR BIKAR.COM

سلام.من با نظر شما موافقم .دکتر شریعتی یه انسان بی مانند بود .جملاتش خیلی بیشتر از جملات روحانیون بر جوانان تاثیر میگذارد ....بعضی روحانیون که در این مملکت پستی دارند فکر میکنند همه ادمها بد هستندوفقط خودشون ازپیش خدا امدند .این روحانیون مملکت را خراب کردند

اکبر چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:10 http://akbarbikar.com

برای روحانیون متاسفم که شریعتی رو نشناختند...روحانیون تا جایی که خدا و قران به نفع جیب شخصی شان باشد حرف از قران میزنند امااگر نباشد قران رو به نفع خودشون تفسیر میکنند ..

رضا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:39 http://WWW.SHARIATI29GOMNAM.BLOGFA.COM

سلام دوست همکار من.من دقیقا آن برنامه تلوزیونی را دیدم که در ساعت 9شب از شبکه 4پخش شد در برنامه زاویه.من واقعا برای جامعه روحانیت متاسفم که قدر همچین انسان را نمی دانند.واقعا جای تاسف دارد.
دوست من،من هم به زعم خودم و به مسّولیتی که -زاده آگاهی است که آن هم استادم دکتر علی شریعتی برای من ب ارث گذاشته است-بردوش خودم حس می کردم وارد صحنه شدم تا با ساخت وبلاگی از آن شخصیت والا به نحو احسنت دفاع کنم.دیگر تاب نیاوردم که دکتر را ملعبه جوانان کنند با پبامک ها.
دستهایی پنهان می خواهند اسطوره حقیقت گونه اش را با خاک یکسان کنند ولی باید بگویم که باطل همچون کف روی آب است و آچه در نهایت باقی می ماند حقیقت کتمان شده است.شمارا لینک میکنم لطفا لینکم کنید.

رضا شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:10

شریعتی روح در حال اوج بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد