سخنانی کوتاه

دکتر شریعتی

 ۱۰ سخن از شهید دکتر علی شریعتی که هر کدام در خودش هزاران سخن دگر نهفته است :  

۱.مسئولیت زاده توانایی نیست ، زاده آگاهی است و زاده انسان بودن.

۲.دلی که از بی کسی غمگین است ، هر کسی را می تواند تحمل کند.

۳.ارزش عمیق هر کسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد.

۴.عشق به آزادی مرا همه عمر در خود گداخته است.

۵.اگر پیاده هم شده است سفر کن ، در ماندن می پوسی.

۶.خدا و انسان و عشق ، این است امانتی که بر دوش ما سنگینی می کند.

۷.قدرت نیازمند کسی است که در برابرش رام گردد.

۸.مرا کسی نساخت ، خدا ساخت . نه آنچنان که کسی می خواست ، که من کس نداشتم . کسم خدا بود ، کس بی کسان.

۹.هر کسی را نه بدان گونه که هست احساسش می کنند ، بدان گونه که احساسش می کنند ، هست.

۱۰.استوار ماندن و زیر هر باری نرفتن ، دین من است.

نظرات 33 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:58

سلام
لطفا از این سخنان کوتاه باز هم بنویس
من با موارد ۲ و ۳ و ۹ بیشتر از همه موافقم

امین جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:56

سلام. جملات پر معنی و زیبایی انتخاب کردی.
امیدوارم همواره در زندگی موفق باشی.
قربان تو.........امین.

مهدی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:08 http://www.hames.blogfa.com

من هم در بلاگا وبی درباره ی شریعتی دارم.سری بزن.مرسی

someone یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 http://yaveh-gooyan.blogsky.com

شماره ۷ واقعا قشنگه ... چیزی که ما کمتر می بینیم ......
موفق باشی دوست من

poolaki یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 http://poolaki.blogsky.com/

اگه می خوای پولدار شی بیا و اینجا را ببین

سیمون دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:52

salam
khaili khaili webloge ghashangi dari
bazam khobe toye in zamone ke kasi be ketab ahamiat nemidi hadeaghal u ina ro mizari ta chand nafari bekhonano estefade kona mer30

کاکو شیرازی سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 22:19 http://arj57.blogfa.com/

متن جالبی
ببخشید که دیر سر زدم

امیر چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:22 http://hajjar.blogfa.com

مخالف پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:49

شریعتی یه بچه آخوند بی سواد بود

نظر شما کاملا محترم
دوستان خود قضاوت می کنند

ستاره یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:13 http://www.afsoongarlady.blogsky.com

وقتی میخوام نظر بدم میمونم چی بگم .باید کلی رو این نوشته ها فکر کنم .واقعا همه شون جای تامل وتعقل دارند .
من همیشه میام میخونم اگه یه وقت نظری ندادم دلیل سر نزدنم نیست!

رهگذر چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:56

دکتر ...دکتر ...دکتر ............
هر وقت حرفهاشو ....حرف که چی بگم ! ....می شنوم یا می خونم، دلم برای دکتر تنگ می شه .... ای کاش بود .... دلم گرفته ...
و این کلمات چقدر محدودند و چقدر کوچک !‌... به این فکر می کنم که دکتر چطور باید اون روح بزرگ و وسیعش و اون احساسهای عمیقش رو تا حد این کلمات کوچک می کرد ....
که کلمه حصاری است تنیده بر روح نوشته .......

گل نوش جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:26

امشب شما من را بیشتر با استادم آشنا ساختید . از اینکه به این شکل کوتاه و مختصردکتر را به همه میشناسانید بهتان خداقوت و دست مریزاد میگم. موفق باشید.

علی پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:36 http://faslashena.blogfa.com

بسیار زیبا بود

ویستا شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:48

عالی بود

امیر سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 22:57

واقعا زیبا بود

محمد حسین یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 21:09

خیلی عالی بود اگر امکان داره سخنان کوتاهش را بیشتر کنید

سارا چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:38

سلام

واقعا محشر بودن

من که با همشون موافقم این سخنان کوتاه رو بیشترش کنین و حتما وبتون رو بروزش کنین.
موفق باشین.

مردان در قانون مردانه ی خود به وسعت مدرانگی نامردند
برای اثبات این همین بی که در برابر قلب شکست خورده ی یک زن حس می کنند که مردند.
دکتر شریعتی

مجید یکشنبه 9 دی‌ماه سال 1386 ساعت 14:38

خیییییییییییییییلی عالی بود

بهنام چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 16:16

خیلی عالی بود
اما چه رنجی است لذت ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایی ها را تنها دیدن و چه بدبختی آزاردهنده ای است تنها خوشبخت بودن! در بهشت تنها بودن سخت تر از کویر است ( دکتر علی شریعتی )

احمد یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:19

خوب

علی اصغر ضمیری نژاد چهارشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 18:06

حیف که عمرمو الکی هدر دادم و تا الان زیاد وقت واسه شناخت این استاد نذاشتم .
خیلی عالی بود .

سعید .د .م سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:58

ای کاش حرفهایم در میان حفره های زبانم گنجایش ارزش این استاد را داشت

حسن دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:17 http://reeiszadeh.persionblog.com

عالی بود

پروردگارا : شهرت منی را که می خواهم باشم قربانی منی که می خواهند باشم نکن ( معلم شهید دکتر علی شریعتی)

مسعود سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 http://www.mesam-tam.persianblog.ir

زندگی را دوست می دارم زندگی ساده را بیشتر عشق را می پرستم محبت را بیشتر........
دکتر در وصفت چه بگویم که زبان از گفتن وصفت زبان است.

مهتاب پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 23:44

زیبا و بی نظیر بود..ممنونم

المیرا جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 14:55

سلام واقعاً عالی بود امیدوارم موفق باشی بتونی ذره ای هم که شده دکتر شریعتی را بشناسانی .

باشکر

فریدون دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:49

اولین باراستسرزدم ولی خیلی علی بودمن عاشق دکترهستم

فریدون سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 13:39

باجملات دکترانرژی میگیرم ومفهوم واقعی آن راازاعماق وجوددرک میکنم خواهش میکنم پیامهای دیگری ازدکترچاپ کنید دیگه هرروزسرمیزنم

فرشته شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:11

فوق العاده بودن.KOLLLLIIII TANX

zohreh دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 http://www.mitoonam.blogfa.com

سلام

وبلاگ خیلی پر باری دارین. خیلی عالیه

باران شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:55

سلام
وخسته نباشید از سایت ومطالب زیبای آن ووبلاگ قشنگ وبا محتوا
شنبه 26 تیر 1389 ساعت5

سوزان یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 19:50

سلام این جملات همشون واقعا عالیه ولی ........مثل شریعتی فکر کردن ...مثل شریعتی بودن ...نمیدونم چی بگم ...شمافقط دارین چیزی را مینویسین که دوس دارین ومن هم دارم چیزی را میخونم که دوس دارم اما هیچ کدوم از ما اونی نمیشیم که دوس داریم .سوال من اینه چرا شمابه شریعتی برگشتین /ازخدامیخوام به هم مادرک بده تا حرفای شریعتی را بفهمیم/

سلام
من در نوشته های دکتر شریعتی پاسخ خیلی از چیزها پیدا می کنم.

ویترین هنری چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 19:22 http://vitrinehnari

سلام آیا واقعا می شه در باره ی نوشته های شریعتی نظر داد این جملات فوق العاده اند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد