شریعتی از زبان شریعتی

                        

در میان روشنفکران متهم به دینداری و در میان دینداران منسوب به بی دینی

 و در ورای این هر دو نیز یک « خارجی مذهب که سر از بیعت و اطاعت اولی الامر پیچیده » !

و دیدم که شده ام نوازنده کَر و یا نقاشی کور و یا دونده ای فلج و به هر حال کسی که تمام هستی اش عقیده اش بودو معلمی ؛

معنی «بودن» او سخن گفتن ، دم زدن او و نویسندگی زندگی کردن او و اکنون از اینها محروم

 و من که می خواستم موُذن مذهب خویش باشم و حقیقت را قربانی هیچ مصلحتی و در نظام حاکم بر کویر نگنجم و در نظام یکنواخت زبان هم آواز و همساز نباشم

احساس کردم که « خروسی بی محل » میباشم که شب و نیمه شب ، بی هنگام نعره بر داشته است  و طلوع و غروب آفتاب خویش را فریاد می کشد و سنت مرسوم چندین هزار ساله است که خروس بی محل نا میمون است و حلقومش را باید برید.

« دکتر علی شریعتی »

 ( حسین وارث آدم ص۵ ) 

نظرات 15 + ارسال نظر
درویش پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 23:04 http://www.najvay-shabaneh.blogfa.com

سلام دوست خوبم.
ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه به اطلاع شما دوست خوبم میرسانم که وبلاگ قبلی صدای سخن عشق رو با آدرس شرح فراق بخاطر وجود یه مشکل نمیتونم آپ کنم.به همین خاطر وبلاگ جدیدی با همان قالب و نام فقط آدرس جدید ساخته ام و در خدمت دوستانم هستم.عزیزانی که حقیر جزو پیوند هاشون بودم لطفا آدرس وبلاگ رو اصلاح کنند برای همه شما آرزوی شادکامی و سلامتی دارم.ضمنا وبلاگ جدید رو با یه غزل تازه آپ کردم و منتظرتون هستم.با احترام درویش.
یا حق

خدا رحمت کند دکتر را................

میلاد نور جمعه 3 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:43 http://miladenoor.blogsky.com

با عرض سلام
من هم میلاد حضرت معصومه رو به شما تبریک میگم و در رابطه به پست جدید ضمن عرض تبریک تولد دکتر شریعتی
خیلی عالی بود . ممنون از حضورتون
یا علی

شمس الدینی جمعه 3 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 14:58

سلام
خوب بود
ای کاش ۷ آبان نیز از زبان .....نوشته بودی

سهیلا شنبه 4 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 14:49

بهترین توصیف رو دکتر از خودشون داشتن.این با مقیاسی خیلی کمتر توصیف منی که مرید و دوستدار و طرفدار دکتر هستم هم هست... خدا رحمت کنه عشق همیشه جاوید منو...
...بهای این عشق رو بزودی خواهم داد مثل خود دکتر...

سیــد مهــــدی طـا هری یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 http://delnewesht.blogsky.com

سلام
من تا به حال سالروز درگذشت مرحوم دکتر شریعتی را می دانستم چون که بیشتر مراسمها را در ۲۹ خرداد می گیرند.
اما نوشتار شما نو ید بخش ان است که میلاد دکتر را نیز بدان توجه کنیم.

مجید دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 14:14 http://www.nedayehagh.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
کاملا درست است
من خود و در حد ناچیز خودم این رو حس کردم
اگر ادمی حق و عدالت رو سر لوحه ی اعمالش قرار بدهد گویی سرانجامی جز تنهایی ندارد
شریعتی اینچنین بود
ابوذر نیز
و علی نیز
و حتی محمد در میان انبوه یارانش
چونکمتر انسانی است که تاب تحمل حق و عدالت را داشته باشد
اری
ببخشید
داغ دلم تازه شد
بهم سر بزنی خوشحال میشم

صنم دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 17:18 http://freelife.blogsky.com

سلام
ببخشید من به موقع نیومدم
به هر حال دوست دارم بازم بیای پیشم
سالروز تولد شریعتی ام تبریک می گم

دمدمی چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:08 http://daam.blogsky.com/

شریعتی! روشنفکر احساستی و شجاع کسی که به همه منتقدانش توجه می کرد و از خیلی اوقات بغض می کرد. بغض هایش می شد نوشته هایش که ...
شاید اگر خیلی ها امروز چنین کنند. چنان شوند. البته شریعتی در تاریخ اصلاح طلبان دینی ایران تک است. نمی دانم چه بگویم. با همه اینها بر من دینی سنگین دارد... شاید بر خیلی ها. مثل شما!
تولدش مبارک!!

خاطره چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 http://khaterehkh.blogsky.com

سلام
این مدت شرمنده همه دوستانم شدم واقعا وقت اینکه به دوستام سر بزنم رو نداشتم می بخشید
پایدار باشید

صالحه چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 16:28 http://saleheh.mihanblog.com

سلام خیلللللللللللیییییییییی حال کردم با وبت..خییییییییییللللللللللل
ای ول... تو فیوریت گذاشتم..جتما سر می زنم..دوست داشتی لینک بدم

ROSETA دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:22

ROSETA دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:29

راجع به تیتر مشخص شما , محترمانه و تذکرن عارضم که هماره شخص دکتر از این جمله و نفس این... گریزان بود . که او میخواست ,آدمی ابتدا دنیا و سپس انسان خودش را بشناسد,و از درک این زیبا ییها به زیبایی مطلق که همانا شناخت اصولی خدا وند است برسد. خسته نباشید.

نعمت دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:27

سلام
بهترین کتابی که تا به حال خوانده ام حج دکتر شریعتی بوده است . بسیار از زحمات شما قدردانی می کنم .

سجاد سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:45

سلام برادر خوبم بقول استاد برادر نادیده ام تشکر می کنم از اطلا عاتی که متذکر شدی در مورد این شمع تاریخی این استاد عزیز موفق باشی یا علی

کاظم جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 20:35

واقعا زیباست
محکم ادامه بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد