نیایش

ای‌ خداوند!

به‌ علمای‌ ما مسوولیت                                                                                   

و به‌ عوام‌ ما علم‌ و به دینداران ما دین  

و  به‌ مومنان‌ ما روشنایی‌ و به‌ روشنفکران‌ ما ایمان‌

و به‌ متعصبین‌ ما فهم‌ و به‌ فهمیدگان‌ ما تعصب

و به‌ زنان‌ ما شعور و به‌ مردان‌ ما شرف‌

 و به‌ پیران‌ ما آگاهی‌ و به‌ جوانان‌ ما اصالت

‌و به‌ اساتید ما عقیده‌ و به‌ دانشجویان‌ ما نیز عقیده

‌ و به‌ خفتگان‌ ما بیداری‌ و به‌ بیداران‌ ما اراده 

و به نشستگان ما قیام‌ و به‌ خاموشان‌ ما فریاد

 و به‌ نویسندگان‌ ما تعهد و به‌ هنرمندان‌ ما درد و به‌ شاعران‌ ما شعور

و به‌ محققان‌ ما هدف‌ و به مبلغان ما حقیقت 

و به‌ حسودان‌ ما شفا و به‌ خودبینان‌ ما انصاف‌

و به‌ فحاشان‌ ما ادب‌

و به‌ فرقه‌های‌ ما وحدت‌

و به مردم ما خود آگاهی

و به‌ همه‌ ملت‌ ما همت‌ تصمیم‌ و استعداد فداکاری‌ و شایستگی‌ نجات‌ و عزت‌ ببخشا.

 

خدایا: خودخواهی را چندان در من بکُش ، یا چندان برکش

تا خودخواهی دیگران را احساس نکنم و از آن در رنج نباشم.

 

خدایا: به مذهبی ها بفهمان که:

آدم از خاک است.

بگو که:

یک پدیده مادی نیز به همان اندازه خدا را معنی می کند که یک پدیده غیبی،

در دنیا همان اندازه خدا وجود دارد که در آخرت.

و مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید ، پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد.

                                                           «دکتر علی شریعتی»

                                                                   (نیایش)

نظرات 12 + ارسال نظر
پسرخاله پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 18:34 http://pesarkhaleh.blogsky.com

خیلی جالب بود .....من خودم شخصا خیلی با نوشته هاش حال می کنم ....

موفق باشی

پاورلیفتر پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 18:48 http://www.lahijweb.blogsky.com

سلام . خوشحالم که وبت درباره شخصیت بزرگی چون دکتر شریعتی مینویسه ... خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم . لینک و لوگوی وب دکتر شریعتی تو وب من هست .
فدای تو /.

سید مهدی طاهری جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 20:01 http://delnewesht.blogsky.com

سلام
می بینم اینبار چراغ خاموش به روز شدی! خبر ندادی!
این بخش از نیایشهای دکتر بسیار دقیق و واقع بینانه می باشد.راستی دنباله آش پزون را در دلنوشت بخوانید!

مجید جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 23:06

مجید جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 23:11 http://nedayehagh.mihanblog.com

سلام
خسته نباشی
یه سری به وبلاگ من بزن
شاید باهم کنار اومدیم و تبادل لینک کردیم
من که در اولین فرصت این کار رو می کنم
به امید موفقیت

مصطفی شنبه 13 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:04

سلام
مثل همیشه عالی بود

شمس الدینی چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:43

سلام
خوب بود
آنانکه رفتند کاری حسینی کردند و آنانکه ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدی اند.دکتر شریعتی

درویش پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 13:33 http://www.sharh-faragh.blogfa.com

وای که چقدر این کلام دکتر زیباست..........

سلام دوست خوبم.

با یه غزل تازه آپم و مثل همیشه منتظر حضور سبر و نظرات خوبتون هستم.

همیشه شاد باشید.

یا حق.

سعید جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:19

اخرشه

خوارزمی سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:38

فقط می توانم بگویم زیباست

اگه می شه از این نیایش ها بیشتر بنویسین چون وقتی اونا رو می خونم احساس آرامش می کنم

باران دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 16:09

باسلام اگر میشود پیامکهای کوتاه دکتر علی شریعتی را در سایت به نما یش بگذارید باتشکر و آرزوی موفقیت برای شما

فاطمه سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:34


سلام ؟
وبلاگ خوبی دارید .مطالبتون خیلی زیباست
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد