هر عیب که هست از مسلمانی ماست

 دکتر علی شریعتی از دیدگاه سید محمد خاتمی :

                                         

شریعتی یک انقلابی مسلمان است که آرام نشستن را هنگامی که جهان انسانی در اثر حاکمیت بیداد و دروغ و سلطه فرهنگ زور و فقر و سکوت ، دچار ناآرامی است بر خود حرام می داند و می کوشد تا دیگران را نیز به فریاد و حرکت وا دارد و راهنمای حرکت او نیز اسلام است؛

اما اسلامی نا آلوده به غرض ها و مرضهای ناشی از  " بد دینی یا بی دینی " و تلاش میکند که این نکته را به اثبات برساند که :

هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

                                    « سید محمد خاتمی »

نظرات 10 + ارسال نظر
موسا جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:46 http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
خواندم. و چیزی بیشتر از داشته های نداشته ام فهمیدم...

الهه جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 21:06 http://elaheyebaran.blogsky.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارید
حرفاتون اصولا نا تمامه یا فقط اسم وبلاگتون....شوخی کردم
یه بار به من سر زدید ممنون از حضورتون
موفق باشید

مصطفی یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:29

سلام
جالب بود
من خیلی وقت این صحبت شریعتی برام سواله که گفته بود : انقلاب ما اسلام انقلابی بود نه انقلاب اسلامی ؛ لطفا اگر مطلبی در این زمینه دارید بیان بفرمایید.
متشکرم

سمط یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 13:58 http://delnewesht.blogsky.com

سلام
اینکه شریعتی را از دید دیگران معرفی میکنی کا بسیار جالبی است بهخصوص جناب آقای خاتمی عزیز.به دلنوشت نیز سر بزنید .

آتنا یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 15:20 http://www.partenon.blogsky.com

دوست خوبم سلام:
«تنها تویی در خاطرم» با من بمان ای همصدا ، ت
ا آخره اسم سفر از جاده های پر خطر ،
این خسته را با خود ببر
با من بخوان ای همنوا ،
شعر سپید عاشقی
این واژه را با هر زبان ،
تنها توئی که لایقی
من صد بیابان عاشقم ،
دریای عشقم را ببین
از آسمان قلب من ،
گلهای حسرت را بچین
در کوچه های عاشقی ،
من عابری دلخسته ام
از من گذشتم با دلم ،
چون بر دلت دل بسته ام
در فصل سرد عاشقی ،
من گرم پندار توام
در وصف عشقت مانده ام ،
حالا پی شعری نوام
در شهر بی سامان شب، با یاد تو من شاعرم
منتظر قدمهای سبزت هستم.
سبز باشی و پایدار

زهرا یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 23:38 http://zahra999.blogfa.com

چقدر خوب است که شریعتی دغدغه ی شماست.اما پیشنهادی دارم.البته ذکر سخنان شریعتی هم کار مفیدی است اما امروز تقریبا همه به کتابهای ایشان دسترسی دارند.مفید تر این است که دغدغه ی شما نقد و تحلیل افکار شریعتی باشد و به نقل قول از ایشان هرچند پرفایده و زیبا اکتفا نکنید.
فکر می کنم راه زنده کردن عقاید شریعتی نوعی بازخوانی آثار ایشان باشد و نه حفظ کردن عقاید ایشان....روش خودشان هم همین بود.بازخوانی و نه صرفا نقل قول.
موفق باشید

ادمین دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 http://linkbox20.mihanblog.com

با سلام..
نحوه افزایش آمار وبلاگ شما تا چندین برابر...
و تبلیغ لینک شما در بیش از چند هزار وبلاگ و پر محتوا کردن سایت شما در موتورهای جستجو.......
و یه حرکت استثنایی واسه وبلاگ هایی که ......
www.linkbox20.mihanblog.com
منتظر حضور سبزتم.
با بهترین آرزوها....... پیروز باشید

آرش جمعه 5 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:32

سلام
میبینم که وبلاگ شما هم به جمع سیاسیون پیوست.مبارک است
لا اقل شما که میخواهی بنویسی از هر دو طرف بنویس!!!!!

مهر شنبه 6 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 14:47 http://mehhr.blogfa.com


ای‌ خداوند! به‌ علمای‌ ما مسوولیت
و به‌ عوام‌ ما علم‌ و به‌ مومنان‌ ما روشنایی‌
و به‌ روشنفکران‌ ما ایمان‌ و به‌ متعصبین‌ ما فهم‌
و به‌ فهمیدگان‌ ما تعصب‌ و به‌ زنان‌ ما شعور و به‌ مردان‌ ما شرف‌
و به‌ پیروان‌ ما آگاهی‌ و به‌ جوانان‌ ما اصالت‌
و به‌ اساتید ما عقیده‌ و به‌ دانشجویان‌ ما نیز عقیده‌
و به‌ خفتگان‌ ما بیداری‌ و به‌ دینداران‌ ما دین‌
و به‌ نویسندگان‌ ما تعهد و به‌ هنرمندان‌ ما درد و به‌ شاعران‌ ما شعور
و به‌ محققان‌ ما هدف‌ و به‌ نومیدان‌ ما امید و به‌ ضعیف
و به‌ محافظه‌کاران‌ ما گستاخی‌ و به‌ نشستگان‌ ما قیام‌
و به‌ راکدان‌ ما تکان‌ و به‌ مردگان‌ ما حیات‌ و به‌ کوران‌ ما نگاه‌
و به‌ خاموشان‌ ما فریاد و به‌ مسلمانان‌ ما قرآن‌
و به‌ شیعیان‌ ما علی‌ و به‌ فرقه‌های‌ ما وحدت‌
و به‌ حسودان‌ ما شفا و به‌ خودبینان‌ ما انصاف‌
و به‌ فحاشان‌ ما ادب‌ و به‌ مجاهدان‌ ما صبر و به‌ مردم‌ ما خودآگاهی‌
و به‌ همه‌ ملت‌ ما همت‌ تصمیم‌ و استعداد فداکاری‌ و شایستگی‌ نجات‌ و عزت‌ ببخشا

؛دکتر شریعتی؛

مهر شنبه 6 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 14:48 http://mehhr.blogfa.com


ای‌ خداوند! به‌ علمای‌ ما مسوولیت
و به‌ عوام‌ ما علم‌ و به‌ مومنان‌ ما روشنایی‌
و به‌ روشنفکران‌ ما ایمان‌ و به‌ متعصبین‌ ما فهم‌
و به‌ فهمیدگان‌ ما تعصب‌ و به‌ زنان‌ ما شعور و به‌ مردان‌ ما شرف‌
و به‌ پیروان‌ ما آگاهی‌ و به‌ جوانان‌ ما اصالت‌
و به‌ اساتید ما عقیده‌ و به‌ دانشجویان‌ ما نیز عقیده‌
و به‌ خفتگان‌ ما بیداری‌ و به‌ دینداران‌ ما دین‌
و به‌ نویسندگان‌ ما تعهد و به‌ هنرمندان‌ ما درد و به‌ شاعران‌ ما شعور
و به‌ محققان‌ ما هدف‌ و به‌ نومیدان‌ ما امید و به‌ ضعیف
و به‌ محافظه‌کاران‌ ما گستاخی‌ و به‌ نشستگان‌ ما قیام‌
و به‌ راکدان‌ ما تکان‌ و به‌ مردگان‌ ما حیات‌ و به‌ کوران‌ ما نگاه‌
و به‌ خاموشان‌ ما فریاد و به‌ مسلمانان‌ ما قرآن‌
و به‌ شیعیان‌ ما علی‌ و به‌ فرقه‌های‌ ما وحدت‌
و به‌ حسودان‌ ما شفا و به‌ خودبینان‌ ما انصاف‌
و به‌ فحاشان‌ ما ادب‌ و به‌ مجاهدان‌ ما صبر و به‌ مردم‌ ما خودآگاهی‌
و به‌ همه‌ ملت‌ ما همت‌ تصمیم‌ و استعداد فداکاری‌ و شایستگی‌ نجات‌ و عزت‌ ببخشا

؛دکتر شریعتی؛

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد